Möt Zorab!
”Jag gillar verkligen det starka samarbetet med kollegorna – att vi jobbar mot samma mål och hela tiden utvecklar Vimab tillsammans. Det är en drivkraft som gör att jobbet fortsätter att vara spännande varje dag.”
”Jag gillar verkligen det starka samarbetet med kollegorna – att vi jobbar mot samma mål och hela tiden utvecklar Vimab tillsammans. Det är en drivkraft som gör att jobbet fortsätter att vara spännande varje dag.”
– Jag är serviceminded och mån om att kunderna får hjälp med de problem de har. Det är viktigt för mig att vara lyhörd och hitta lösningar som fungerar både för kunden och verksamheten. I min roll handlar det ofta om att hålla många bollar i luften samtidigt och se till att allt flyter på smidigt, både internt och externt.
– En dröm jag haft länge är att göra en längre MC-resa, antingen genom Asien eller att köra från kust till kust i USA. Att få uppleva nya platser från motorcykelsadeln skulle vara en riktig höjdpunkt.
– På min fritid spenderar jag gärna tid med familjen. Under sommaren blir det mycket utomhusaktiviteter som fotboll, mountainbike och golf – perfekta sätt att både koppla av och ha kul tillsammans.
– Att se lyckade uppdrag där kunden är nöjd ger mig mycket energi. Men också det starka samarbetet med kollegorna – att vi jobbar mot samma mål och hela tiden utvecklar Vimab tillsammans. Det är en drivkraft som gör att jobbet fortsätter att vara spännande varje dag.
– Jag började på Vimab för 17 år sedan som visstidsanställd via en kompis som jobbade här. Företaget behövde extra resurser, och efter några år fick jag frågan om en tillsvidareanställning, vilket jag tackade ja till direkt. Bra arbetskollegor, variation i arbetet, en bra organisation och möjligheten att resa gjorde att jag valde att stanna. Med åren har jag lärt mig mer och började arbetsleda, och idag är jag servicechef.
– Dagen börjar med ett kort morgonmöte med teknikerna där vi går igenom dagens uppdrag. Sedan blir det mycket administrativt arbete med planering av kommande projekt. Behovet varierar under året, och just nu ligger stort fokus på utbildningar för att teknikerna ska vara redo för säsongen. Jag hanterar också många samtal och mejl för att hjälpa våra kunder, så man kan säga att jag är spindeln i nätet i min roll.
– Jag ville bli officer i det militära.